Заняття 1.

Тема: Введення в поліграфію.


Тема уроку: Введення в поліграфію.


Поліграфія - галузь техніки, сукупність технічних засобів і технологічних прийомів, використовуваних для одержання великої кількості однакових копій (репродукцій) оригіналу, що пройшов редакційну підготовку і додруковану підготовку.

Мета курсу - дати учням загальні уявлення про основи видавничої діяльності, її системи, концепціях та принципах.

Підготовка публікацій до видання – складний і продуктивний процес. 

Він складається з  взаємопов’язаних етапів:
  • Макетування (вибір макету, вибір формату, орієнтація паперу, поля, елементи дизайну, модульна сітка)
  • Підготовка тексту
  • Підготовка зображень
  • Вибір шрифтів
  • Верстка (вирівнювання, формування переносів, інтерліньяж, підгонка тексту, )
  • Друк оригінал-макету


Бюлетень - періодичне або таке, що продовжується видання, вміст якого складають нормативні, інструктивні, довідкові, рекламні матеріали організації, що видає його.
Фірмовий бланк – це один з елементів фірмового стилю, своєрідна візитна картка Вашої компанії. Якісно виготовлений фірмовий бланк буде вигідно вирізняти Ваші документи, підкреслить солідність і надійність. Фірмові бланки поряд з візитними картками, фірмовими конвертами та папками відносяться до представницької продукції компанії. Єдиний корпоративний стиль оформлення, підбір спеціальної колекції видів паперу для всього ряду представницької продукції неодмінні складові частини фірмового стилю сучасної компанії.
Блокноти, як один з засобів довгострокового рекламного впливу, використовують як при проведенні семінарів, конференцій, зборів, так і для повсякденної роботи. Дизайн та поліграфія блокнота, як носія іміджевої реклами, відповідають з корпоративному стилю компанії.
Запрошення - важливий атрибут підготовки до торжества. Люди, що одержали Ваше запрошення, будуть у першу чергу звертати увагу на оформлення й прикраси запрошувальної листівки.
Фірмовий конверт — не менш важливий носій корпоративного стилю Вашої компанії ніж візитка, фірмовий бланк чи папка. Тому компанії, що піклуються про свій імідж, відправляють ділову кореспонденцію у власних конвертах з фірмовою символікою.
Найпоширеніші формати конвертів:
  • C6 (114x162 мм);
  • E65 (110x220 мм) – євро конверт з вікном або без вікна, використовують для розсилання запрошень, листівок, флаерів тощо, або для ділової кореспонденції формату А4, складеної втроє;
  • C65 (114x220 мм);
  • C5 (162x229 мм) – для документів формату А5, складених навпіл аркушів формату А4, нестандартних листівок або карток;
  • C4 (229x324 мм) - для документів формату А4, журналів, брошур, рекламних проспектів;
  • B4 (250x353 мм);
  • E4 (280x400 мм);
  • К7 (90х140 мм).

Сертифікат (Диплом, Грамота) — неодмінний атрибут урочистого заходу, що відзначає подію, досягнення або факт завершення важливого етапу у житті чи історії людей, компаній, спілок тощо. Якісно виготовлений диплом може значно підвищити статус проведеного заходу.
Традиційно сертифікати, грамоти й дипломи виготовляють у форматі А4. При їх виготовленні використовується щільний крейдований папір або картон. Дипломи та сертифікати зазвичай друкують офсетом з наступним тисненням спеціальною фольгою або блінтовим тисненням.
Фірмова папка - виріб з щільного паперу або картону, що служить для зберігання різного роду паперів, документів, рекламних матеріалів.
Папки бувають декількох видів:
  • суцільні без бічних клапанів - з одного аркуша матеріалу;
  • цільнокрійні з бічними клапанами - з цілого аркуша матеріалу;
  • з приклеєними кишенями (кишеня - клапан виготовляється з окремого аркуша паперу й потім приклеюється до основи);
  • з замковим кріпленням - папку можна розкласти не розриваючи, а потім зібрати знову.


Білборд - окремо дву-, що стоїть, або однобічний рекламоноситель. Ефективно використовувати конструкції магістральних щитів формату 6х3 метри в рекламі, дозволяє планування більшості районів міста (широкі багатолюдні прямі вулиці з хорошою видимістю).
Банер - від англійського рекламного терміну: banner - вінілове полотно з покриттям для сольвентной друку армоване полиэстеровой ниткою. Часто використовується для виробництва зображень в зовнішній рекламі.
Буклет – це надрукований аркуш паперу чи картону, що має один, два або більше згинів (фальців).
Завдяки невеликій вартості й високій інформативності буклет може стати для Вас найбільш ефективним видом рекламної поліграфії. У формі буклетів Ви можете видати короткий путівник, рекламний проспект, програму концерту, карту міста для туристів тощо.
Рекламні буклети Ви зможете використати в своїй рекламній компанії, яку будете проводити в офісах, на вулицях, виставках і презентаціях.
Основні складові буклету:
·    візуальний ряд;
·    інформаційний блок, що описує продукцію, послугу тощо;
·    контактна інформація.
Традиційний і найпоширеніший формат буклету - листівка формату А4 (210 x 297 мм), складена 2 рази (лифлет). Такий формат буклету дозволяє йому вміщатися в стандартному поштовому конверті.

Зразки схем складання буклетів 


Рекламна листівка – друкований аркуш паперу, що відрізняється від буклету відсутністю згинів, один з найпопулярніших, недорогих та ефективних засобів рекламного впливу на споживача.
Розповсюджувані в громадських місцях перед акціями, виставками, презентаціями рекламні листівки описують характеристики й переваги товару чи послуги та пропонують привабливі ціни.
З листівок звичайно формують добірки. Наприклад, можна зробити добірку рекламних листівок про послуги підприємства й розмістити їх у фірмовій папці.
Стандартний формат для листівки - А4 (210 х 297 мм).
Плакат – листове поліграфічне видання, що використовується в рекламних, агітаційних, інформаційних або навчальних цілях, з яскравою графікою або художньою фотографією і, як правило, з коротким текстом. Використовуються для оформлення інтер`єрів офісів, вітрин магазинів та виставкових стендів. Афіша – різновид плаката, неодмінний рекламний атрибут будь-якого концерту, вистави, кінофільму тощо. Формат плакатів – А3 і більше. Для захисту плаката від впливу зовнішнього середовища можна використати один з видів ламінування.
Проспект – рекламно-інформаційне неперіодичне видання, що містить систематизований перелік послуг, товарів або опис одного товару, призначеного до випуску, продажу або показу.
Для проспекту характерна велика кількість ілюстрацій - фотографій, схем, таблиць тощо.
За допомогою проспектів Ви можете рекламувати Вашу компанію або новий напрямок бізнесу в ній, появу нового товару або впровадження новітньої технології, розповісти історію компанії і показати стійкість ділових традицій.
Звичайний формат виготовлення проспектів - А4, але часто використовують нестандартні розміри.
Флаєр - яскраво оформлена рекламна листівка, що звичайно повідомляє про проведення рекламної акції або якого-небудь заходу.
Ресторани, нічні клуби, оператори стільникового зв’язку, магазини електроніки та побутової техніки, салони краси застосовують цей відмінний маркетинговий інструмент для просування своїх товарів і послуг. Флаєр незамінний при проведенні швидкоплинних рекламних кампаній.
Якщо флаєр рекламує місця відпочинку, то на ньому зазвичай повідомляють тему й час проведення заходу, його учасників, а при необхідності — схему проїзду. При рекламі товару на флаєрі вказують його характеристики, фотографію та адресу магазину.
На відміну від запрошення (яке найчастіше є іменним), флаєр поширюється вільно і часто надає знижку при придбанні вхідного квитка або товару чи послуги.
Як правило, флаєри виготовляються на тонких сортах паперу у форматі 1/3 А4 (210 х 97 мм).
Бюлетень є періодичним виданням організації, який виходить, як правило. Кожний місяць або кожний квартал.
Брошура - багатосторінкове неперіодичне видання в м`якій обкладинці, об`ємом від 8 до 48 сторінок, скріплених скобою, ниткою або клеєм.
Брошури ідеально підходять для презентаційних цілей або для розміщення великого об`єму інформації. Найпоширеніший формат для брошури - А4 та А5, але можливі і нестандартні розміри.
Журнал — періодичне видання у м`якій обкладинці, об`ємом, як правило, більш ніж 24 сторінки, що фінансується за рахунок передплати або реклами.
Каталог - зброшуроване або переплетене друковане неперіодичне видання, що містить систематизований перелік великої кількості товарів чи послуг і розраховане на тривале використання.
Каталог складається з послідовності рубрик, у більшості випадків з ілюстраціями, що дають основні відомості про кожен вид, тип, зразок пропонованої продукції або послуги. Таке друковане видання повинно мати бездоганний зовнішній вигляд і передбачає високу якість видавничого й поліграфічного виконання.
Основні види каталогів:
  • товарний каталог - складається з систематизованої послідовності рубрик, у більшості випадків з ілюстраціями, що дають основні технічні характеристики, спеціальні схеми тощо на кожен вид, тип, зразок запропонованої продукції або послуги;
  • презентаційний каталог - більшою мірою розповідають про саму фірму, її плани на майбутнє, послуги, реалізовані проекти тощо і містить якісні фотографії керівництва, співробітників, офісу й виробничих приміщень, схеми структурних підрозділів, описи бізнес-процесів, баланси, звіти про фінансові результати, словом, все необхідне для того, щоб справити враження на потенційних інвесторів, клієнтів, мас-медіа і т.п.


Звичайний формат виготовлення каталогів - А4 і А5, але можливі й нестандартні розміри.
Книга - неперіодичне друковане видання об’ємом більш ніж 96 сторінок у твердій чи м`якій обкладинці, призначене для тривалого використання. Ексклюзивні видання, надруковані з використанням сучасних поліграфічних технологій, є не тільки прекрасним подарунком, але й можуть виконувати представницькі функції. Палітурки для таких видань часто виготовляють з тканини, шкіри, інших матеріалів, прикрашають тисненням, металом.

Елементи книги


1 - клапан суперобкладинки; 2 - форзац; 3 - фронтиспис; 4 - титульний лист; 5 - суперобкладинка; 6 - книжний блок; 7 - ляссе. 

Немає коментарів:

Дописати коментар